Szkolenie Reprezentacja, reklama i sponsoring – aktualności 8h

Kurs rozliczanie kosztów marketingu jest przeznaczony w głównej mierze dla pracowników pionu finansowo-księgowego. A konkretnie dla dyrektorów sprzedaży, kierowników reklamy, specjalistów ds. reklamy Do udziału zapraszamy również każdego, kogo interesuje powyższy temat i chciałby zdobyć bądź poszerzyć swoją wiedzę w zakresie reprezentacji, reklamy i sponsoringu.

Podczas szkolenia dla księgowych rozliczanie kosztów marketingu uczestnik uczy się klasyfikować wydatki na reklamę i reprezentację. Zapoznaje się z najnowszym orzecznictwem i interpretacją w zakresie reprezentacji i reklamy. Kursant poznaje tez zasady prawidłowej dokumentacji i rozliczania wydatków. Przede wszystkim uczestnicy uczą się jak prawidłowo rozliczać sponsoring na gruncie podatku CIT oraz VAT .Na szkoleniu poruszany jest szereg innych kwestii z dziedziny reklamy reprezentacji i sponsoringu.

Program kursu

Reprezentacja i reklama

1. Definicje oraz rozróżnienie pojęć
2. Klasyfikacja wydatków na reklamę i reprezentację
-Konferencje i szkolenia
-Wyjazdy służbowe
-Spotkania z kontrahentami i wydatki z tym związane
-Prezenty okolicznościowe
-Wręczanie gadżetów firmowych jak np. kalendarze, kubki, breloczki
-Próbki i materiały promocyjne, ulotki informacyjne, prezenty o niewielkiej wartości, katalogi firmowe
-Inne wydatki
3. Wydatki na reprezentację i reklamę w ujęciu księgowym
-Jak obliczyć limit ?
-Księga przychodów i rozchodów
-Ewidencja sprzedaży VAT
-Księgi rachunkowe
-Konsekwencje w przypadku nieprawidłowości
4. Reklama i reprezentacja w świetle ustawy o podatku VAT i CIT
5. Najnowsze orzecznictwo i interpretacje w zakresie reprezentacji i reklamy

Sponsoring

1. Definicja i prawny charakter sponsoringu
2. Rodzaje sponsoringu
3. Zasady prawidłowej dokumentacji i zaliczania wydatków
4. Rozliczenie sponsoringu na gruncie podatku CIT oraz VAT